support

Edge Helpdesk — Ett certifierat servicecenter för ert företag

Vår Helpdesk kan erbjuda ert företag den kompetensen & stöd ni behöver. Vi anpassar vår Helpdesk efter ert behov.

Många av våra kunder har insett fördelen med detta och utnyttjar hela Edge Helpdesk som stöd och support för deras användare. En av många fördelar är att Edge Helpdesk har hela Edges tekniker-team som kunskapsbank samt resurser och det medför att vi kan erbjuda spetskompetens som på många sätt är unik.

Effekten av det hela blir att du sänker företagets kostnad för datadrift och får en ökad fokusering på respektive persons arbetsuppgifter. Rapportering samt eskalering via ärendehanteringssystem är möjligt vilket ger ert företag en spårbarhet och överblick över ärendehanteringen.

I rapporteringen kan en snabb överblick ge er informationen om huruvida utbildning kan lösa ert företags interna kompetensnivå eller ge stora möjligheter med förändringar i mjukvara och hårdvara.

Vid utbildningar, sjukdomar eller semestertider kan vår Helpdesk erbjuda ert företag avlastning i form av ett fantastiskt team.

Edge Helpdesk erbjuder service mellan 08:00-17:00 alla vardagar. Dock ej röda dagar samt helgdagar och helger, om inte särskilt avtal ingåtts. Edge Helpdesk är certifierade enligt Help Desk Institute har idag följande nivå: Help Desk Analyst.

Helpdesk-språk som idag kan erbjudas är Svenska och Engelska.

  • En kontaktpunkt för hjälp
  • Överblick & bred kunskap
  • Rapportering av problem via telefon, mail eller internet
  • Lösning sker via telefon, mail, WAN/Internet eller besök
  • Vi kan fjärrstyra din dator snabbt och effektivt via Internet (krypterad förbindelse)
  • I vårt Helpdesk-system registreras en detaljerad ärendebeskrivning
  • Varje ärende får en unik identitet, som sedan används vid alla kontakter kring ärendet och ger en bättre spårbarhet i ärendehanteringen enligt ITIL
  • Ökad effektivitet
  • Snabba svar
  • Kostnadseffektivt
  • Utnyttja hela Edges kompetens

Support